31 lipca 2015

Jagodzianki

Już czas! Już czas! Jagody pojawiły się na straganach i zielonych ryneczkach już jakiś czas temu. Ja jednak dopiero teraz znalazłam chwilę by przygotować najpyszniejsze drożdżówki, czyli jagodzianki. Myślę, że nie muszę Was dłużej namawiać do ich przygotowania ;)


Składniki (na 12 sztuk):
  • 40g świeżych drożdży
  • 250ml mleka
  • 50g + 1 łyżeczka cukru
  • 500g + 1 łyżka mąki
  • 3 żółtka
  • 15g cukru waniliowego
  • 70g masła
  • ok 200g jagód
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko + 1 łyżeczka zimnej wody

Drożdże rozdrabniamy z łyżeczką cukru do uzyskania płynnej konsystencji. Odstawiamy na kilka minut. Następnie dolewamy ciepłe mleko i 1 łyżkę mąki, dokładnie mieszamy i odstawiamy zaczyn na mniej więcej 15 minut, aż pojawią się bąbelki. Mąkę przesiewamy, dodajemy cukier, cukier waniliowy, jajka i zaczyn. Całość zagniatamy. Kiedy zagnieciemy jednolite ciasto, dodajemy po łyżce masła, wgniatając je w ciasto. Formujemy kulę z ciasta i odstawiamy na co najmniej 1 godzinę przykryte ścierką, aż podwoi swoją objętość.

Jagody mieszamy z mąką ziemniaczaną. Odpowietrzamy ciasto, wbijając pięść w jego środek. Ciasto dzielimy na 12 równych części. Każdą z nich rozpłaszczamy na placek, na jego środek wykładamy łyżkę owoców, a brzegi zlepiamy, tworząc kulkę. Uformowaną bułeczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, łączeniami do dołu. Całość odstawiamy do wyrośnięcia na 30-40 minut.

Rozgrzewamy piekarnik do 160 C. Jajko rozmącamy z łyżeczką zimnej wody i smarujemy nim bułeczki. Pieczemy przez około 12 - 15 minut. Drożdżówki można przed upieczeniem posypać kruszonką lub po upieczeniu polać lukrem przygotowanym z soku z cytryny i cukru pudru.

4 komentarze:

  1. Super przepis, świetny blog :)
    Co robisz gdy zostaną Ci niewykorzystane białka?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje :)
    Zazwyczaj przygotowuję bezy, lukier królewski lub pianki marshmallow. Ponadto można białka zamrozić i wykorzystać później, chociaż ja jeszcze tego nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecisz jakies porzadne blogi cukiernicze typu MojeWypieki czy Whiteplate? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o polskie blogi, to bardzo chętnie odwiedzam bloga http://www.czekolada-utkane.pl/ . A z anglojęzycznych to http://sweetapolita.com/blog/ , http://www.sprinklebakes.com/ i http://call-me-cupcake.blogspot.com/ . :)
      Ale oczywiście zachęcam również do śledzenia mojego bloga ;))

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!