05 sierpnia 2015

Miniserniczki bez pieczenia

Kolejna fala upałów. Kolejne wakacje dla piekarnika. Kolejny łatwy przepis :). Tym razem miniserniczki z serka mascarpone, które najlepiej smakują schłodzone i w towarzystwie świeżych owoców i mięty. Przygotowanie zajmie maksymalnie 15 minut. No może 20, jeśli tak jak ja przejdziecie się do ogrodu po owoce.


Składniki (na 8 kokilek):
  • 100g herbatników
  • 60g roztopionego masła
  • 250g mascarpone
  • 200ml śmietanki
  • 3 łyżki cukru pudru
  • Owoce i mięta do przybrania

Herbatniki kruszymy na drobny pył i mieszamy z masłem do uzyskania konsystencji mokrego piasku. Rozkładamy kruchy spód do foremek i ugniatamy go za pomocą łyżki. Foremki odstawiamy do lodówki, na czas przygotowania masy serowej. Serek mascarpone ubijamy ze śmietanką do uzyskania gładkiej, jednolitej masy. Na koniec dodajemy cukier puder i całość mieszamy. Masę serową rozkładamy po równo do foremek. Serniczki dekorujemy owocami i listkami mięty. Warto je schłodzić przez co najmniej 15 minut, ale będą również smaczne od razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!