22 sierpnia 2015

Ciasto czekoladowe

Niedawno moja mama obchodziła swoje kolejne 18. urodziny. Uwielbia ona wszelakie czekoladowe wypieki. A ponieważ od ponad tygodnia nie ma mnie już w domu, postanowiłam przesłać mamie ciasto z Warszawy. O 5 wyszłam z mieszkania i przekazałam ciasto na busa, które odebrał tato. Wracając z placu Defilad przeszłam przez Ogród Krasińskich, który jest wyjątkowo cichy o tej porze dnia. Mama była wzruszona i ciasto bardzo jej smakowało. Jest ono bardzo wilgotne i bardzo, ale to baaaardzo czekoladowe. Każdy amator czekolady się nim zachwyci.


Składniki (na keksówkę):
  • 150g masła
  • 150g ciemniej czekolady
  • 40g mlecznej czekolady
  • 4 duże jajka
  • 180g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1/3 szklanki mleka
  • 60-70g dżemu, ja użyłam malinowego
  • 100g mąki pszennej
  • 50g kakao
  • Szczypta soli

Rozgrzewamy piekarnik do 180 C. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. Masło roztapiamy w rondelku na niewielkim ogniu. Następnie zdejmujemy rondelek z palnika i dodajemy do masła połamaną czekoladę. Odstawiamy na ok 1 minutę i po tym czasie mieszamy całość do rozpuszczenia czekolady. Żółtka ucieramy z cukrem na jasną masę. Dodajemy do niej ekstrakt z wanilii, dżem i mleko, całość miksujemy. Do żółtek przelewamy czekoladę i wszystko miksujemy na gładką masę. Mąkę przesiewamy razem z kakao do pozostałych składników i ponownie miksujemy. Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli. Około łyżkę piany dodajemy do ciasta i mieszamy, by rozrzedzić nieco jego konsystencję. Przekładamy resztę piany i delikatnie łączymy ją z ciastem za pomocą szpatułki lub drewnianej łyżki. Ciasto przekładamy do keksówki i pieczemy przez ok 35 - 45 minut, lub do suchego patyczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!