22 czerwca 2015

Czekoladowe babeczki Guiness

Już jutro Dzień Taty! Jak chyba każdy mężczyzna, mój tato lubi czasem odpocząć z kuflem zimnego piwa. Zatem kiedy napotkałam na ten przepis w książce "Sezonowe słodkości" Cupcake Jemmy, wiedziałam, że będzie idealny na tą okazję. Babeczki są puszyste jak chmurka. Są tak miękkie, że kiedy wyciągałam je z piekarnika, miałam wątpliwości czy aby na pewno się dopiekły. Dodatek słodkiego kremu twarożkowego idealnie komponuje się z lekko gorzkawą nutą piwa.


Składniki (na 24 babeczki, choć mi wyszło 35):
Przepis pochodzi z książki "Sezonowe słodkości" Cupcake Jemma
  • 250ml piwa Guinness
  • 250g masła pokrojonego w kostkę
  • 75g kakao
  • 400g drobnego cukru do wypieków (ja użyłam tylko 350g)
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 140ml kwaśnej śmietany
  • 225g mąki pszennej
  • 2 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
Krem twarożkowy:
  • 150g miękkiego masła
  • 240g serka śmietankowego
  • 840g cukru pudru (ja użyłam tylko 460g)

Rozgrzewamy piekarnik do 170°C z termoobiegiem. Umieszczamy masło wraz z piwem Guiness w garnku na średnim ogniu; masło się roztopić, ale nie można zagotować piwa. Dodajemy kakao i cukier i mieszamy, aż się rozpuszczą, potem zdejmujemy z ognia by całość nieco ostygła.

Wbijamy jajka do dużej miski, dodajemy ekstrakt waniliowy oraz kwaśną śmietanę i miksujemy, aż składniki dobrze się połączą. Stopniowo dolewamy miksturę z Guinessem, cały czas miksując. Mąkę i sodę oczyszczoną przesiewamy do osobnej miski i mieszamy, następnie dodajemy do wilgotnej masy, ciągle mieszając, aż ta stanie się jedwabiście gładka. Przelewamy miksturę do małego dzbanka i ostrożnie napełniamy papilotki do 2/3 wysokości. Pieczemy ok. 20 minut, aż po naciśnięciu ciasto będzie wracało do swojego kształtu. Odstawiamy babeczki do wystygnięcia, przenosząc je po 5 minutach na kratkę.

Masło i twarożek miksujemy 2-3 minuty, aż masa stanie się jasna i jedwabista. Przesiewamy cukier puder do dużej miski i dodajemy go do maślanej masy w dwóch partiach, miksując dokładnie po dodaniu każdej z nich do uzyskania pięknie gładkiej konsystencji - jeśli masa wydaje się zbyt płynna, dodajemy trochę więcej cukru pudru, aż konsystencja będzie w sam raz. Ostudzone babeczki, dekorujemy kremem i posypujemy posypką.


Przysmaki dla taty 5

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!