31 października 2015

Muffinki Oreo

I znów muffinki... Tak, wiem, wiem, trochę wieje nudą. Ale mam nadzieję, że wybaczycie ;). Tym razem przygotowałam mocno czekoladowe muffinki ze śmietankowym kremem z dodatkiem pokruszonych ciasteczek Oreo. Tradycyjnie do zdjęcia została mi jedynie jedna muffinka. Za to w lodówce mam jeszcze około szklankę kremu, więc dzisiaj upiekę kolejną partię, by nic się nie zmarnowało. Chociaż krem jest tak pyszny, że mogłabym go zjeść łyżką. Zupełnie jak Nutellę ze słoika!


Składniki (na około 20 muffinek):
Mocno czekoladowe muffiny
  • 1 1/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do piecznia
  • 3/4 szklanki cukru (można dodać trochę mniej)
  • Szczypta soli
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1/4 szklanki mleka

Rozgrzewamy piekarnik do 180 C. Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiewamy do miski i mieszamy razem z cukrem i solą. Jajka, olej, jogurt i mleko łączymy w osobnej misce. Całość mieszamy jedynie do połączenia się składników. Przekładamy ciasto do papilotek i pieczemy przez około 15 minut lub do suchego patyczka.

Krem Oreo
  • 200g serka śmietankowego
  • 330ml śmietany kremówki
  • 4 łyżki cukru pudru (lub do smaku)
  • 6 ciasteczek Oreo + kilka do dekoracji

Schłodzoną śmietankę ubijamy z serkiem śmietankowym na sztywną masę. W tym czasie z 6 ciasteczek zeskrobujemy krem łyżeczką i dodajemy go do śmietanki i serka. Kiedy uzyskamy sztywny krem dodajemy cukier puder i miksujemy. Kruszymy ciasteczka i dodajemy je do kremu. Całość miksujemy by równomiernie rozprowadzić pokruszone ciastka. Ostudzone muffinki dekorujemy kremem, a na ich wierzchu układamy kawałki Oreo.

3 komentarze:

  1. Coś dla mnie! Samych w sobie Oreo nie lubię, ale wszystko z ich udziałem jest boskie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Moglabys zrobic oddzielny post o twoich ulubionych stronach/blogach z przepisami, interesuja mnie zarowno przepisy cukiernicze jak i na dania dnia codziennego, ot taka mala prosba ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, myślę że w niedalekiej przyszłości pojawi się taki post ;)
      Na razie zapraszam do odwiedzenia zakładki Odwiedzam, którą znajdziesz pod nagłówkiem :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!