16 lipca 2015

Krystalizowane płatki róży

Krystalizowane płatki róży są idealną dekoracją do wszystkich wypieków. Dodają im uroku i wykwintności. Świetnie sprawdzą się jako dekoracja na torcie, bezie lub babeczkach. Ich wykonanie choć banalnie proste, jest nieco czasochłonne. Do ich przygotowania można użyć gumy arabskiej lub białka. Płatki wykonane z pomocą gumy arabskiej mogą być przechowywane do kilku miesięcy. Natomiast te przygotowane z białkiem tylko dwa tygodnie, za to białko jest powszechnie dostępne i łatwiejsze w użyciu. W ten sam sposób możemy przygotować bratki, fiołki lub inne jadalne kwiaty.


Składniki:
  • Płatki róży
  • 1 białko
  • Drobny cukier

Płatki róży oddzielamy od kwiatów. Wybieramy te, które mają intensywny zapach. Odrzucamy zwiędnięte i suche płatki. Białko rozmącamy widelcem i za pomocą pędzelka smarujemy nim płatki róży z obu stron. Następnie płatki zanurzamy w cukrze i odkładamy na blaszkę lub tackę. Niektórzy używają cukru pudru, ja jednak wolę efekt uzyskiwany dzięki drobnemu cukrowi. Cukier puder ma tendencję do zbrylania się i tworzenia niezbyt estetycznych "klusek". Za to cukier kryształ pięknie odbija światło i dodaje uroku delikatnym płatkom róży. Ja wykorzystałam zwykły cukier kryształ, jednak wolę efekt jaki daje drobny cukier do wypieków. Blaszkę z płatkami odstawiamy na dobę do zaschnięcia. Możemy je również wysuszyć w piekarniku w temperaturze 40 C przez 1 godzinę. Następnie przesypujemy je do wyparzonego słoiczka. Należy je wykorzystać w ciągu 2 tygodni.

4 komentarze:

  1. Wyglądają ślicznie, taka romantyczna dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Idealnie się sprawdzą, jako dekoracja wypieków dedykowanych dla naszej drugiej połówki

      Usuń
  2. Będą się pięknie prezentować na kapkejkach:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!