18 lipca 2015

Ekspresowa zupa krem z brokułów

Brokuł!? Fuj! - tak reagowałam na wszystkie dania zawierające brokuły przez 20 lat. Jednak po spróbowaniu tej zupy, przekonałam się do tego warzywa. Pierwszy raz miałam okazję skosztować tą zupę, podczas pobytu u rodziny w Stockholmie. Moja ciocia przygotowała ją na uroczysty obiad z okazji ukończenia szkoły swojej córki. Zupę przygotowuje się w mgnieniu oka, a gwarantuję, że wszyscy będą się nią zachwycać! Nawet zatwardziali przeciwnicy brokułów ;).


Składniki (na 4 porcje):
  • 1 brokuł
  • ok 1/2 - 3/4 l bulionu warzywny lub drobiowy, lub kostka rosołowa i wrzątek
  • 1 średnia cebula
  • 2 łyżki masła
  • 1 bułka kajzerki (opcjonalnie)
  • Pieprz i sól do smaku
  • Grzanki do podania

W garnku podgrzewamy bulion, lub podgrzewamy wodę, jeśli używamy kostki rosołowej. Płuczemy brokuł i odkrawamy same różyczki. Przekładamy je do garnka i zalewamy bulionem, tylko do przykrycia wszystkich różyczek. Gotujemy na średnim ogniu. Cebulę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na maśle, aż się zeszkli. Cebulę razem z masłem przekładamy do gotujących się brokułów. Całość gotujemy przez 3-4 minuty. Następnie wyłączamy gaz, i blendujemy zupę na gładki krem. Jeśli chcemy uzyskać aksamitną konsystencję, warto przetrzeć krem przez sitko. Jeśli krem jest zbyt rzadki, dodajemy do niego porwaną bułkę, po kawałku, i miksujemy, sprawdzając na bieżąco konsystencję zupy. Na koniec, całość doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z grzankami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!