16 marca 2015

Pełnoziarniste naleśniki

Puszyste amerykańskie naleśniki to idealne śniadanie dla fanów słodkości. Dzięki niewielkim modyfikacjom można uzyskać zdrowszą i mniej słodką wersję tego dania. Można je podawać zarówno na słono jak i na słodko, ja jednak jestem zwolenniczką naleśników ze słodkimi dodatkami. Moja propozycja na pyszne śniadanie to pełnoziarniste naleśniki podawane z pomarańczami i miodem.


Składniki:
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka śmietany
  • 3 łyżki cukru pudru (lub mniej)
  • Szczypta soli
  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej, przesianej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki oleju
  • Pomarańcze
  • Miód

Wszystkie składniki łączymy za pomocą rózgi kuchennej w gładką masę. Ciasto przykrywamy ścierką i odstawiamy na 15 minut w temperaturze pokojowej. Po tym czasie rozgrzewamy patelnię, najlepiej sprawdzi się patelnia teflonowa lub ceramiczna. Na rozgrzaną patelnię wylewamy ok 2 łyżek ciasta. Przewracamy naleśnik kiedy pojawią się pęcherzyki powietrza. Powtarzamy czynność do zużycia całego ciasta. W rondelku lub mikrofalówce podgrzewamy miód do otrzymania płynnej konsystencji. Kroimy pomarańcze w kostkę. Naleśniki podajemy z kawałkami pomarańczy i polewamy podgrzanym miodem.

3 komentarze:

  1. Wyglądają smakowicie, ale mam pytanie czy można mąkę pełnoziarnistą zastąpić pszenną? I czy wtedy propozycje bd takie same?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można zastąpić dowolną mąką, jednak mąka pełnoziarnista pochłania więcej płynów, wiec być może trzeba będzie dodać łyżkę mleka lub dwie ;)

      Usuń
  2. Rozumiem, dziękuje za odp. Zabieram się za przygotowania ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!