07 lipca 2015

Śmietankowa tarta z malinami

Ostatnio podczas spaceru trafiłam na rynek ze świeżymi owocami i warzywami. Kiedy zobaczyłam maliny, od razu w mojej głowie pojawiło się tysiąc pomysłów na ich wykorzystanie. Zatem kupiłam maliny, a w drodze powrotnej do domu, obmyślałam plan działania. Ostatecznie stanęło na tarcie, ponieważ moja nowa forma, aż prosiła się o wypróbowanie. Tarta ma kruchy maślany spód i jest wypełniona kremowym nadzieniem, a jej słodycz przełamują maliny.


Składniki (na formę o średnicy 23 cm):
Kruche ciasto:
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • Szczypta soli
  • 100g zimnego masła
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki śmietany

Mąkę przesiewamy na stolnicę, mieszamy z cukrem i solą. Dodajemy zimne masło i siekamy wszystko nożem. Dodajemy żółtko i zagniatamy ciasto. Następnie dodajemy śmietanę. Jeśli ciasto nadal się nie klei dodajemy więcej śmietany. Staramy się zagnieść ciasto jak najszybciej, im dłużej będziemy je zagniatać tym będzie twardsze. Ciasto owijamy folią i wstawiamy do lodówki na co najmniej 1 godzinę.

Po tym czasie rozgrzewamy piekarnik do 170°C. Formę do tarty smarujemy masłem i obsypujemy mąką. Ciasto rozwałkowujemy na mniej więcej okrągły placek o grubości ok 1,5 cm. Przekładamy je do formy. Dokładnie przyklejamy ciasto do brzegów formy i odcinamy jego nadmiar. Nie martwcie się jeśli w którymś miejscu będzie dziura, po prostu weźcie kawałek ciasta i ją zaklejcie. Ciasto na dnie formy nakłuwamy widelcem, by nie wybrzuszało się podczas pieczenia. Całość przykrywamy papierem do pieczenia i obciążamy fasolą lub ryżem. Pieczemy przez ok 15 minut, po czym zdejmujemy papier z obciążeniem i pieczemy kolejne 5-7 minut, aż ciasto ładnie się zrumieni. Odstawiamy do ostygnięcia.

    Krem śmietankowy:
  • 250ml śmietanki kremówki
  • 135g serka śmietankowego
  • 3 łyżki cukru pudru, lub do smaku
  • 250g malin

Kiedy kruchy spód ostygnie, zabieramy się za krem. Śmietankę kremówkę ubijamy na sztywno. Następnie dodajemy po łyżce serka, miksując dokładnie po każdym dodaniu. Na koniec dodajemy cukier i całość miksujemy. Krem wykładamy na kruche ciasto i wygładzamy jego powierzchnię. Na wierzchu układamy maliny. Tartę przechowujemy w lodówce, zwłaszcza podczas upałów.

3 komentarze:

  1. Masz moze pomysly na jakies ciekawe kremy do ciast, takie bardziej nietypowe w stylu tortow z cukierni "Williams"? Szukam czegos oryginalnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co masz na myśli przez ciekawe kremy do ciast? Niestety nie słyszałam o cukierni "Williams".
    Jeśli chodzi o niecodzienne smaki, to najprostsza będzie masa maślana z dodatkiem mleka aromatyzowanego. Mleko podgrzewamy na małym ogniu z wybranymi przyprawami lub ziołami, a nawet torebką herbaty, przez 2-3 minuty. Następnie przecedzamy je i dodajemy do masy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry, a jeśli chodzi o serek śmietankowy, to jaki ma być almette czy może mascarpone?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Mam nadzieję, że zajrzysz tu ponownie!